gudinnan svarar på stilfrågor



Min modegudinna Sonia Rykiel svarar på frågor om stil på elle.se


16. Känn dig själv.
Det viktigaste är hur du ser på sig själv. Vad vill du framhäva och dölja? Tillbringa tid framför spegeln. Väldigt få kvinnor bryr sig om det.

17. Glöm inte styrkan i svart.
Svart är en enastående färg. Du får en ren och grafisk kontur.

18. Lägg till det lilla extra.
Jag älskar accessoarer – väskor, skor, broscher, halsband, att ha ett hårspänne i strass eller en blomma i håret. Om man har på sig en enkel svart klänning ger en gnistrande detalj ett lyft.

19. Skaffa en outfit som alltid fungerar.
Om du har bråttom är det är viktigt ha kläder som alltid fungerar och som du garanterat ser bra ut i.

20. Lär dig konsten att packa.
Jag reser alltid med massor av långa kavajer – i svart, brunt eller marinblått – och matchande byxor. Sedan kan jag mixa och variera sinsemellan.

21. Låt fötterna säga sitt.
Jag älskar excentriska, knasiga skor med färger och skyhöga klackar som är extravagant dekorerade. En vacker fot understryker din look.

22. Klä dig för din egen skull.
Mode är viktigt, men din livsstil betyder mycket mer. En kvinna ska vara sig själv och klä sig efter den hon är.

23. Strunta i andra människors råd!
Be inte andra om råd, och i synnerhet inte din partner. Det är meningslöst.

Av Maria Lindholm och Claire Sacre Foto: Andreas Öhlund

speak

:

identity
you will never be forgotten



your home



Trackback
RSS 2.0